Doorgaan naar artikel

Historie

Historie

2018

Introductie van Robijn Home

In 2018 breidde Robijn haar assortiment uit met Robijn Home producten. Vanaf nu kun je genieten van de heerlijke geur van de was, zonder dat je een vinger naar de wasmand hoeft uit te steken. De geurstokjes passen in elk interieur en verspreiden de geur van jouw favoriete Robijn producten subtiel door de kamer.

2017

Introductie van Perfecte Match

In 2017 introduceerde Robijn Perfecte Match. Dit hield in dat de wasmiddelen een bijbehorende wasverzachter kregen. De geuren zijn optimaal op elkaar afgestemd, waardoor je was lang lekker ruikt.

2015

Introductie van Robijn collections

In 2015 bracht Robijn voor het eerst haar Collections op de markt. Deze wasmiddelen en wasverzachters zijn erg herkenbaar vanwege de fleurige en kleurrijke prints op de verpakking. Maar niet alleen de verpakking is uniek, ook de geuren zijn erg uniek. De wasmiddelen bevatten luxe geuren en zijn beschikbaar in vijf varianten: Amour des Fleurs, Carribean Dream, Bright Couture, Paradise Secret en Rose Chique.

2014

Introductie van Robijn Zwitsal

In 2014 werd Robijn Zwitsal voor het eerst op de markt gebracht. De vertrouwde, herkenbare geur van Zwitsal was voor het eerst ook beschikbaar in een wasmiddel en wasverzachter. Chantal Janzen speelt in de nieuwe ‘Robijn doet de was bij…’ commercial ter introductie van Robijn met milde Zwitsal geur.Als (stief)moeder van vier kinderen heeft Chantal er naast haar rol als musicalster, presentatrice en actrice een fulltime baan bij. Waar zij in haar werk staat te schitteren voor het grote publiek, is Chantal thuis verantwoordelijk voor de grote bergen was van het gezin. De milde geur van Zwitsal is erg geliefd in huize Janzen en roept veel vertrouwde herinneringen op.

2012

Introductie van capsules

In 2012 introduceerde Robijn voor het eerst capsules. Deze capsules maken het doen van de was nog eenvoudiger! De heerlijke geuren van Robijn zijn vanaf nu beschikbaar in een simpele capsule die je alleen in de wastrommel hoeft te doen!

2011

Robijn wint gouden Effie

Robijn wint een 'Een Gouden Effie’! Robijn ontving deze prijs in de categorie merkcampagnes voor ‘Wat mooi is moet mooi blijven’. De jury, onder voorzitterschap van voormalig staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk, noemde de campagne ‘een echte merkcase voor in de schoolboeken’. De Effie is een prestigieuze, van oorsprong Amerikaanse, reclameprijs en wordt wereldwijd in meer dan 30 landen uitgereikt; in Nederland sinds 1984.

2008

Introductie van Klein en Krachtig

In 2008 introduceerde Robijn Klein & Krachtig. Deze wasmiddelen zijn extra geconcentreerd, waardoor je minder wasmiddel nodig hebt voor hetzelfde resultaat. Hierdoor kan Robijn kleinere flessen gebruiken, waardoor er minder plastic gebruikt wordt en de CO2 uitstoot per fles lager ligt, omdat er meer flessen in een vrachtwagen kunnen. Een duurzame oplossing dus! Deze vernieuwing werd geïntroduceerd met een commercial met Sonja Bakker. Bekijk ook wat Unilever actief doet om geen plastic, minder plastic of beter plastic in verpakkingen te gebruiken.

2007

Introductie Black Velvet

Niet alleen wil de Nederlandse consument zijn kleding lang wit houden, ook wil je dat je zwarte kleding lang mooi blijft. Hiervoor bracht Robijn een nieuw product op de markt: Robijn Black Velvet, een wasmiddel gericht op het lang zwart houden van jouw favoriete kleding.

2006

Introductie Robijn Stralend Wit

Na het succes van het wasmiddel dat gericht was op kleur, introduceerde Robijn een wasmiddel speciaal gericht voor de witte was. Iedereen wil dat zijn of haar kleding lang wit blijft. Hier helpt Robijn bij met het product Robijn Stralend Wit.

2004

Introductie Robijn Color

In dit jaar introduceerde Robijn een vloeibaar wasmiddel dat specifiek gericht is op de gekleurde was. De elementen in dit wasmiddel zorgen voor een optimale verzorging van de gekleurde was.

1991

Introductie van geconcentreerd waspoeder: Robijn Intensief

Robijn bleef haar producten innoveren. Zo werd er in 1991 een nieuw waspoeder geïntroduceerd: Robijn Intensief. Dit waspoeder was extra geconcentreerd, wat betekent dat je minder poeder hoeft te gebruiken voor hetzelfde resultaat. Een stap in de richting van duurzaamheid dus!

1990

Introductie Wol & Fijn

Na het succes van Fleur & Fijn besloot Robijn ook een variant te introduceren dat zich richt op de wollen was. Net als Fleur & Fijn is ook deze variant nog steeds te vinden in de Nederlandse winkels.

1982

Verandering van Robijn Fijn naar Color: Fleur & Fijn

Vijf jaar na de introductie van de fijnwasmiddelen werden deze vernieuwd door Robijn. Het wasmiddel Fleur & Fijn werd op de markt gebracht. Een wasmiddel dat tot op de dag van vandaag in de Nederlandse winkels te vinden is.

1980

Introductie van Robijntje

In dit jaartal werd Robijntje voor het eerst op de verpakkingen en de reclames van Robijn getoond. Robijntje is een zacht beertje, dat symbool staat voor de zachtheid die wasverzachter aan jouw kleding geeft. Het beertje bleek een geliefd symbool te worden.

1977

Introductie van fijnwasmiddelen

Zeven jaar na oprichting bracht Robijn een nieuw product op de markt. Naast de wasverzachters konden de Nederlandse klanten nu ook wasmiddelen Robijn kopen. Robijn begon met het aanbieden van fijnwasmiddelen.

1970

Introductie van wasverzachters

In 1970 werd Robijn opgericht. Het merk vestigde zich in de Nederlandse markt met haar wasverzachters. Later zouden er meer Robijn producten volgen.