Historie
Historie
2018
Introductie van Robijn Home
In 2018 breidde Robijn haar assortiment uit met Robijn Home producten. Vanaf nu kun je genieten van de heerlijke geur van de was, zonder dat je een vinger naar de wasmand hoeft uit te steken. De geurstokjes passen in elk interieur en verspreiden de geur van jouw favoriete Robijn producten subtiel door de kamer.
2017
Introductie van Perfecte Match
In 2017 introduceerde Robijn Perfecte Match. Dit hield in dat de wasmiddelen een bijbehorende wasverzachter kregen. De geuren zijn optimaal op elkaar afgestemd, waardoor je was lang lekker ruikt.
2015
Introductie van Robijn collections
In 2015 bracht Robijn voor het eerst haar Collections op de markt. Deze wasmiddelen en wasverzachters zijn erg herkenbaar vanwege de fleurige en kleurrijke prints op de verpakking. Maar niet alleen de verpakking is uniek, ook de geuren zijn erg uniek. De wasmiddelen bevatten luxe geuren en zijn beschikbaar in vijf varianten: Amour des Fleurs, Carribean Dream, Bright Couture, Paradise Secret en Rose Chique.
2014
Introductie van Robijn Zwitsal
In 2014 werd Robijn Zwitsal voor het eerst op de markt gebracht. De vertrouwde, herkenbare geur van Zwitsal was voor het eerst ook beschikbaar in een wasmiddel en wasverzachter. Chantal Janzen speelt in de nieuwe ‘Robijn doet de was bij…’ commercial ter introductie van Robijn met milde Zwitsal geur.Als (stief)moeder van vier kinderen heeft Chantal er naast haar rol als musicalster, presentatrice en actrice een fulltime baan bij. Waar zij in haar werk staat te schitteren voor het grote publiek, is Chantal thuis verantwoordelijk voor de grote bergen was van het gezin. De milde geur van Zwitsal is erg geliefd in huize Janzen en roept veel vertrouwde herinneringen op.
2012
Introductie van capsules
In 2012 introduceerde Robijn voor het eerst capsules. Deze capsules maken het doen van de was nog eenvoudiger! De heerlijke geuren van Robijn zijn vanaf nu beschikbaar in een simpele capsule die je alleen in de wastrommel hoeft te doen!
2011
Robijn wint gouden Effie
Robijn wint een 'Een Gouden Effie’! Robijn ontving deze prijs in de categorie merkcampagnes voor ‘Wat mooi is moet mooi blijven’. De jury, onder voorzitterschap van voormalig staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk, noemde de campagne ‘een echte merkcase voor in de schoolboeken’. De Effie is een prestigieuze, van oorsprong Amerikaanse, reclameprijs en wordt wereldwijd in meer dan 30 landen uitgereikt; in Nederland sinds 1984.
2008
Introductie van Klein en Krachtig
In 2008 introduceerde Robijn Klein & Krachtig. Deze wasmiddelen zijn extra geconcentreerd, waardoor je minder wasmiddel nodig hebt voor hetzelfde resultaat. Hierdoor kan Robijn kleinere flessen gebruiken, waardoor er minder plastic gebruikt wordt en de CO2 uitstoot per fles lager ligt, omdat er meer flessen in een vrachtwagen kunnen. Een duurzame oplossing dus! Deze vernieuwing werd geïntroduceerd met een commercial met Sonja Bakker. Bekijk ook wat Unilever actief doet om geen plastic, minder plastic of beter plastic in verpakkingen te gebruiken.
2007
Introductie Black Velvet
Niet alleen wil de Nederlandse consument zijn kleding lang wit houden, ook wil je dat je zwarte kleding lang mooi blijft. Hiervoor bracht Robijn een nieuw product op de markt: Robijn Black Velvet, een wasmiddel gericht op het lang zwart houden van jouw favoriete kleding.
2006
Introductie Robijn Stralend Wit
Na het succes van het wasmiddel dat gericht was op kleur, introduceerde Robijn een wasmiddel speciaal gericht voor de witte was. Iedereen wil dat zijn of haar kleding lang wit blijft. Hier helpt Robijn bij met het product Robijn Stralend Wit.
2004
Introductie Robijn Color
In dit jaar introduceerde Robijn een vloeibaar wasmiddel dat specifiek gericht is op de gekleurde was. De elementen in dit wasmiddel zorgen voor een optimale verzorging van de gekleurde was.
1991
Introductie van geconcentreerd waspoeder: Robijn Intensief
Robijn bleef haar producten innoveren. Zo werd er in 1991 een nieuw waspoeder geïntroduceerd: Robijn Intensief. Dit waspoeder was extra geconcentreerd, wat betekent dat je minder poeder hoeft te gebruiken voor hetzelfde resultaat. Een stap in de richting van duurzaamheid dus!
1990
Introductie Wol & Fijn
Na het succes van Fleur & Fijn besloot Robijn ook een variant te introduceren dat zich richt op de wollen was. Net als Fleur & Fijn is ook deze variant nog steeds te vinden in de Nederlandse winkels.
1982
Verandering van Robijn Fijn naar Color: Fleur & Fijn
Vijf jaar na de introductie van de fijnwasmiddelen werden deze vernieuwd door Robijn. Het wasmiddel Fleur & Fijn werd op de markt gebracht. Een wasmiddel dat tot op de dag van vandaag in de Nederlandse winkels te vinden is.
1980
Introductie van Robijntje
In dit jaartal werd Robijntje voor het eerst op de verpakkingen en de reclames van Robijn getoond. Robijntje is een zacht beertje, dat symbool staat voor de zachtheid die wasverzachter aan jouw kleding geeft. Het beertje bleek een geliefd symbool te worden.
1977
Introductie van fijnwasmiddelen
Zeven jaar na oprichting bracht Robijn een nieuw product op de markt. Naast de wasverzachters konden de Nederlandse klanten nu ook wasmiddelen Robijn kopen. Robijn begon met het aanbieden van fijnwasmiddelen.
1970
Introductie van wasverzachters
In 1970 werd Robijn opgericht. Het merk vestigde zich in de Nederlandse markt met haar wasverzachters. Later zouden er meer Robijn producten volgen.